Diensten

Hulp In De Huishouding

Adviesabonnement voor vragen over ondernemerschap. Een luisterend oor en praktische oplossingen.

Soort vragen?
Er zijn vragen die men niet meteen binnen de eigen organisatie met iemand kan of wil delen of vragen waar het goed is om met een buitenstaander over te sparren. Het zijn vragen die voor de huishouding van de organisatie van belang zijn maar niet primair doorslaggevend voor de korte termijn strategie. Het zijn vaak vragen die onder op een stapel liggen. Net zijn vragen die nodig aandacht behoeven maar die door de waan van de dag onvoldoende prioriteit krijgen of het zijn vragen die om een onafhankelijke en objectieve mening vragen.

Abonnement op basis van een vaste maandfee afhankelijk van tijd, beschikbaar en noodzakelijke intensiteit. Geen extra kosten.

Business Mentor

Kleine bedrijven en startups hebben behoefte aan strategische ondersteuning en praktische hulp. Vaak ontbreekt de tijd en vaak ook het geld. Met mijn jarenlange ervaring begrijp ik de problematiek van het ondernemerschap en biedt hulp om bedrijven op koers te houden, te laten groeien en de ondernemer een spiegel voor te houden.

Ik monitor en inspireer. Ik verschaf nieuwe inzichten, toets de visies en neem vooringenomen gedachten weg. Tenslotte help ik de bij implementatie en het sturen op succes. Ik laat los waar en wanneer dat kan. Ik zorg voor de goede nachtrust voor de ondernemer.

MarketShare Monitor

MarketShare Monitor is door Hubert van Onna UsO ontwikkeld en is een dienst van Het Stratégem. Het is een toetsing methodiek om op en simpele wijze regionaal de marktaandelen en de koopintentie van de consument worden gemeten. Met de MarketShare Monitor wordt het meteen duidelijk waar, per regio, offensief of defensief geïnvesteerd moet worden.

Met de MarketShare Methode heeft een bedrijf een instrument in handen waarmee men voortdurend, per COROP-gebied, zijn marktaandeel en dat van de concurrentie kan meten evenals de effectiviteit van de marketing communicatie investeringen. Met MarketShare Monitor kunnen distributiepunten, het aantal verkooppunten, de commerciële buitendienst en de investeringen in de verkoopcommunicatie worden geanalyseerd, genuanceerd en geoptimaliseerd.