Over mijzelf

Van huis uit ben ik industrieel marketeer. Ik ben mijn loopbaan bij het befaamde marktonderzoekinstituut Makrotest begonnen. Ik heb aan de wieg gestaan van diverse BtB marketing communicatie bureaus zoals FHV/Industrieel, BtB Business tot Business Communications, Compliance Geïntegreerde Bedrijfscommunicatie. In 2001 heb ik Het Stratégem opgericht, Adviesbureau voor Identiteit en Kansenmanagement®.

Mijn kracht is een combinatie van analytisch denken met praktisch en concreet handelen. De plannen die worden ontwikkeld moeten in mijn visie ook ergens toe leiden en tot wasdom worden gebracht. “je moet er wat aan hebben en het moet ook effect hebben”. Een greep uit de organisaties die ik de laatste decennia heb geadviseerd zoals: De Amersfoortse, Meeùs, VROM, Eneco Energie, Esent Kabelcom, Gemeente Amsterdam, SenterNovem, Pearle, Eye Wish, Euretco, ABS Autoherstel, Koninklijke Industrieele Groote Club, Muziekschool Amsterdam.

Daarnaast:

  • Initiatiefnemer van de denktank Het Nieuwe Paradigma
  • Initiatiefnemer van het Kunstcollectief (Meeuwse/Potman)
  • Gastdocent practicumcollege Erasmus Universiteit, Industrieel Marketing
  • Partieel docent Hogeschool Utrecht, faculteit Management en Economie
  • Lector aan de Hogeschool van Amsterdam, scriptie begeleider en examinator 4de jaars
  • Auteur van het boek: Interne Marketing (2003)
  • Auteur van het boek: “de moed van organisaties om zichzelf te zijn” (2011)
  • Lid van de Adviesraad van MAC Development
  • Lid van de Koninklijke Industrieele Groote Club
  • Enthousiast amateur tenor-en bariton saxofonist

Belofte

Bij Het Stratégem koop je:

  • Identiteit en onderscheidend vermogen
  • Helderheid en oprechtheid
  • Pragmatiek en koersrichting
  • Betrokkenheid en loyaliteit
  • Implementatie en ondersteuning